Groetjes vanuit de lucht van n vlinderkenner :-) - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lidewij Berg - WaarBenJij.nu Groetjes vanuit de lucht van n vlinderkenner :-) - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lidewij Berg - WaarBenJij.nu

Groetjes vanuit de lucht van n vlinderkenner :-)

Door: Lidewij

Blijf op de hoogte en volg Lidewij

11 Juni 2008 | Suriname, Paramaribo

update vanuit Nickerie..
De afgelopen weken zijn sinds een tijdje weer voorbij gevlogen, even had ik het idee dat de tijd stil bleef staan, maar nu is het ineens juni, en heb ik nog maar 2.5 maand om mijn doelen en plannen te bereiken!!
Nickerie was ik twee weken geleden even helemaal zat, na op zaterdagnacht beroofd te zijn van mijn geld door twee straatjongens, was ik even de positieve gedachte kwijt waarom ik ookalweer voor nop hier mij helemaal suf werk..
tijd voor een weekend naar de stad. Ik ben samen met Kim naar Parbo geweest, na mijn tussenevaluatie gehad te hebben. goed begin van het weekend dus.. alles was dik in orde en ik heb nog zoveel plannen, die ik in de komende maanden wil bereiken.

eenmaal in de stad hebben Kim en ik eens ouderwets de bloemetjes buitengezet, degene die mij kennen weten hoe en hoelaat dat is geindigd! de volgende dag dus niet zoveel gedaan, een bezoekje gebracht aan de cultuurtuin van P.bo en de zoo die daarin gelegen is.. voor een brak middagje een heerlijk dagprogram.
's avonds hebben we bij Blauwgrond gegeten, een wijk in de Paramaribo waar allerlei javaanse eettentjes te vinden zijn. heerlijk gegeten. de volgende dag hebben we ons programma aan moeten passen, want de zon was helaas nergens te bekennen, dus een tochtje naar de colacreek zat er niet in. De vlinderkwekerij was een leuk alternatief, jawel, een dierenrijk weekend! best interessant om eens een kijkje te nemen achter de schermen van de ontwikkeling van de vlinder, wat een werk gaat er aan vooraf, al die verschillende plantensoorten die er al niet voor nodig zijn!

een korte werkweek volgde, want op donderdag was het een feestdag in Nickerie! 135 jaar hindoestaanse immigratie, en dat werd gevierd! heerlijk op het terras in de zon gezeten, met een djogo aan de zij en een muziekje erbij.. wat wil een mens nog meer. er werd gelijk gebruik gemaakt van het feit dat er zoveel mensen bijeen waren, dus werd de nieuwste traumaheli geintroduceerd en gepromoot. omdat er alleen in p.bo een trauma afdeling
aanwezig is, willen ze nu de traumaheli invoeren, maar dat betekent dat iedereen die verzekerd is 12 srd extra per jaar zal moeten betalen. door middel van promo ritjes en een demonstratie van het trauma team probeerde men het publiek enthousiast te maken voor de nieuwe invoering. Uiteraaard stonden de bakra's in de rij voor een ritje boven Nickerie, heel tof, ons huis van boven zien liggen. ook nooit geweten dat er in Nickerie zoveel rijstvelden liggen!
na een weekend niksen en genieten van het feit dat mijn computer eindelijk weer gefikst is zijn kim en ik nu keihard aan de slag met ons onderzoek. Het wordt ineens heel erg stressen, omdat de tijd flink begint te tikken. ook ligt er nog een hoop verslaglegging te wachten, dus het wordt bikkelen de komende tijd.
Volgend weekend ga ik eerst nog even met Leks, mn Nickerie mattie, een lang weekend richting het binnenland, chillen in Gunsi, wat van het marronleven proeven.. daarna gaat zij al naar NL dus nog even leuk afsluiten!
een bigi brasa van een harde werker in Surinamer, geloof me, dat gebeurt hier genoeg...


  • 11 Juni 2008 - 06:49

    Arjan D.:

    Succes met bikkelen aan je verslag! Wat een vette foto's allemaal trouwens.....

  • 11 Juni 2008 - 11:50

    Truce:

    Hoi Lidewij,

    Heerlijk moet je het daar hebben zeg. Wat leuk dat je zelfs schildpadden hebt zien eieren leggen. Leuke beesten vind ik dat zelf. Net oude lobbessen.

    In gedachten reizen we met je mee, dat is ook prettig.

    Onze avonturen gaan nu eindelijk wat positieve vormen aan nemen. Dat geeft hoop. We wensen je nog heel veel plezier in dat verre Suriname. Sterkte met je werk de komende tijd.
    De tijd vliegt, dus wel bikkelen hè!

    Liefs van ons allemaal.

    Toffe foto's overigens!

  • 11 Juni 2008 - 12:13

    Ilse:

    Ai mi sweetie! Hou je het nog een beetje vol daar? Bij de lusten horen helaas ook de lasten... Maar volgens mij komt dat helemaal goed! Linda is sinds gisteren terug in Nederland en baalt er flink van! Dus geniet er nog maar even goed van, want voor je het weet is het voorbij! En nu je compu t weer doet, binnenkort maar even skypen :D
    bigi brasa (K)

  • 16 Juni 2008 - 10:27

    Debby:

    Mi gudu! Wat leuk weer om je verslag te lezen! Wel balen dat je nou weer zo'n beroving mee moet maken...je weet natuurlijk dat het kan gebeuren, maar volgens mij zit de schrik er goed in of niet?
    Leuk dat je naar Blauwgrond bent geweest! Wij hebben er ook een paar keer gegeten, maar ik ben ff de naam van het tentje kwijt...waar ben jij geweest?
    Meis, ik ben blij dat je je zo vermaakt en wens je veel succes bij het maken van je verslag!
    Kus van mij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Lidewij

Actief sinds 19 Feb. 2008
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 10913

Voorgaande reizen:

23 Februari 2008 - 02 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: