Eerste teken van leven - Reisverslag uit Nieuw Nickerie, Suriname van Lidewij Berg - WaarBenJij.nu Eerste teken van leven - Reisverslag uit Nieuw Nickerie, Suriname van Lidewij Berg - WaarBenJij.nu

Eerste teken van leven

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Lidewij

27 Februari 2008 | Suriname, Nieuw Nickerie

lidewij27 Feb 2008 21:08 uurnou.. daar zitten we dan. In Nieuw Nickerie! In ieder geval iets heel anders dan Amsterdam!
We zijn zaterdag vertrokken met het vliegtuig naar Paramaribo, weleenswaar al met vertraging, maar dat mocht de pret niet drukken.
de negen uur zijn voorbij gevlogen in het vliegtuig en voor ik het wist stond ik echt op surinaamse bodem. bij het uitstappen scheen gelukkig de zon, dus we kwamen in het tropische klimaat aan! heerlijk gevoel was dat.
we zijn vervolgens ontvangen door onze stagebegeleider en nog enkele andere collega's. Het vliegveldje is heel klein, en er is dan ook maar 1 klein uitgangetje naar buiten waar de plaatselijke bevolking graag wat wil doen voor je ( tegen betaling uiteraard). Hier waren we wel al op geattendeerd dus alles ging vlekkeloos.

Het was nog wel een uur rijden naar de stad, dus vol bewondering een uur lang naar alles waar we langs reden zitten kijken.
Toen we eenmaal aankwamen waren we wel echt doodop, dus zijn we gaan slapen.

De volgende dag hebben we een poging gedaan de stad te verkennen, maar aangezien het zondag was viel er helemaal niets te beleven in de stad, dus was het een beetje een raar dagje.
De volgende dag konden we meerijden met een andere studente die wij hier gaan vervangen. De weg naar Nickerie is lang, en de weg ( het is maar 1 weg er naar toe) is heel slecht, veel gaten in de weg, en nu het de laatste dagen zoveel geregend had is het lastig rijden.
weer mijn ogen uitgekeken natuurlijk, huisjes de een kleiner en armer dan de ander, opvallend is wel dat de status hier dan meer op de auto ligt dan op het huis..

Ons huis, is onder een hele leuke familie, erg vriendelijk. het huisje is nog vrij luxe en groot, naar wat ik me had voorgesteld. we hebben een woonkeukentje, een slaapkamer, daarachter nog een soort bij halletje en als je doorloopt kom je bij de badkamer.
buiten hebben we ook een tuintje! prima dus! wel al enge beesten in huis gehad haha, gelukkig slaap ik lekker onder mijn netje. ( denk aan gekko's, kikkers in de wc, kakkerlakken, wandelende takken, veeel muggen)

vandaag een fiets gehuurd, want zonder fiets in dit dorp ben je nergens, het ligt allemaal heel vlakbij in de buurt, maar om het steeds te lopen is vermoeiend , het is heel warm buiten, zon schijnt de hele dag, plus de mannen die je tegenkomt hebben allemaal hun woordje klaar. gemakkelijker dus om lekker door te kunnen fietsen.

Het dorp zelf is heel klein. en rustig. er is een tennisbaan, die we nog moeten verkennen, vele chinese winkeltjes, restaurantjes, maar allemaal wel veel beperkter en zoooo anders dan in nederland!! even wennen dus. Ik ga jullie wel heel erg missen hier.vandaag ben ik voor het eerst op het kantoor van de Win geweest, waar wij dus komen te werken. kennis gemaakt met collega's. de meeste vertrekken ook alweer binnenkort.

Voor nu even genoeg algemene indruk, ik heb nog veeel meer details te vertellen ( ja ja nu al in vijf dagen) maar dat komt later nog wel! Liefs en tot snel! x

• 27 Februari 2008 - 20:21

Fiek:

Heeey Lieverd!
    Klinkt goed!? Behalve die heerlijke kleine zwarte mannetjes.. Maar daar zijn spuitbussen voor ;)
    Wat een indrukken al voor de 'eerste' week!
    Geniet van jullie tijd daar!!
    Ben benieuwd naar je volgende verhalen:)
    Kusjes

• 27 Februari 2008 - 21:29

Elja:

Hoi Lied!!
    Leuk om je eerste indruk te lezen! Heel handig, kreeg een mail dat je wat had geplaatst op de site. Ben erg benieuwd naar de rest van je details! Heel veel succes met het werken en natuurlijk genieten van het mooie land en de zon!!
    Kusjes!!

• 03 Maart 2008 - 15:36

Arjan:

Heee Lied,
    Vanaf nu ben ik vaste lezer!
    Veel plezier daar,
    Arjan

• 04 Maart 2008 - 16:16

Truce:

Jieve Lidewij,
    Leuk eerste bericht. We gaan je op de voet volgen hoor. We zijn benieuwd hoe alles daar gaat verlopen. Hier thuis gaat het goed. Wel hectisch, maar de kinderen en ook Kirsten hebben het fijn.
    Misschien gaat ze je ook nog wel schrijven, maar nu is ze nog veel te druk met regelen.

Veel liefs van ons allemaal uit Maasland. xxxx

• 06 Maart 2008 - 09:17

Remco:

Gaaf Lied! Hoop dat je het naar je zin hebt daar, maar dat komt wel goed denk ik! Volgens mijn googlemap is het vlak bij het strand ;) Veel plezier! xxx

• 06 Maart 2008 - 16:10

TANTE Amilie:

Hallo Lidewij,

Net van je papa het bericht ontvangen dat je in Suriname zit. Wat een heerlijke ervaring voor je!! Ik blijf wekelijks al je ondernemingen lezen en kijk al uit naar de volgende.
    Geniet ervan, want dit zal de rest van je leven "veranderen".

Ik kijk ook uit naar foto's van deze fantastische reis....