No span? die heb ik nog niet helemaal door! - Reisverslag uit Nieuw Nickerie, Suriname van Lidewij Berg - WaarBenJij.nu No span? die heb ik nog niet helemaal door! - Reisverslag uit Nieuw Nickerie, Suriname van Lidewij Berg - WaarBenJij.nu

No span? die heb ik nog niet helemaal door!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Lidewij

07 Maart 2008 | Suriname, Nieuw Nickerie

Nu al twee weken er op zitten, wat vliegt de tijd.
De eerste week kroop voorbij, alles nieuw, nog niet zoveel te doen, wennen, besef van het lange wegblijven.. het maakte de week nog niet helemaal optimaal.

deze week daareentegen is voorbij gevlogen! en ik heb nu ook het gevoel van Yes, ik ga er hier wat van maken!!


het afgelopen weekend hebben we voornamelijk geluierd, van de zon genoten, want die scheen hier eindelijk sinds tijden ( we zijn op het goede moment gekomen) !
dus lekker bij het zwembad van een hotelletje in de buurt ( stel je voor: een klein badje, met bakstenen er omheen en wat gelofplaten, maarr wel een lekker ligbedje!) heerlijk om in af te koelen, dus prima. het is hier nou eenmaal niet als in Nederland.
Ik was zondag jarig, Kim had 's ochtends een cadeautje voor me met gebak, en de boven buuf had een mega cake voor me gehaald, dus dat was even leuk. verder vond ik de dag vreselijk, en wilde ik niet jarig zijn, was even het besef dat ik zo ver weg zit van iedereen! papa en mama hebben wel gebeld en dat was leuk!
Na deze dag voelde ik me ook weer helemaal goed en zijn we maandag en dinsdag aan de bak gegaan met ons onderzoek. Het kantoor waarin wij werken is ook weer niet te beschrijven, ik zal er binnenkort eens een foto van maken, dan kun je zelf kijken.
deze week begint het nu eindelijk druk te worden, we hebben al onze eigen clienten, ik zit ook verbonden aan een school en aan een internaat, waarin ik wat kinderen begeleid/wat pedagogische ondersteuning aan kan geven.
gelukkig heb ik op het kantoor internet, dus het skypen kan daar ook goed!
thuis hebben we natuurlijk geen internet dus dat gaat niet door.
Heb gemerkt hier dat je jezelf hier vooral lekker bezig moet houden in je vrije tijd, dus ik heb de eerste tennis lessen er al op zitten. De tennis baan is hier in het dorp het enige tijdverdrijf ,dus iedereen gaat hier op tennis, of doet mee aan de andere activiteiten op de club. Vanaf april is er salsales, dus hup, we hebben ons gewoon ingeschreven.
heel erg leuk allemaal! het tennissen is ook maar wat voor de lol, geen hoogstaande trainingen, maar na een dag werken heerlijk om een bal weg te meppen. Mijn tennisleraar vindt me nu al te serieus haha, dan weet je een beetje wat ik bedoel..
verder zal ik proberen nog wat indruk weer te geven van wat ik hier om me heen hoor, zie, ruik en proef!
Je hoort hier tegen zonsondergang heeeel veel honden!! er leven hier echt ongelovelijk veel straathonden, doodeng! vooral s avonds worden ze waaks en willen ze nog weleens hun tanden laten zien als je langs hun zandweg rijdt. laat ik nu net aan een zandweg wonen. blaffende honden, veel verschillende vogels, het geruis van de palmbomen, de kikkers, de krekels, de brommertjes, de toeterende auto;s, dat is hier echt een sport ( het is hier nog niet verboden, het is zelfs en soort verkeersregel om bij het inhalen te toeteren!)
ruiken... tja.. onze kasten zijn van een soort hout gemaakt, wellicht van een bananenboom, alles meurt naar een soort bananengeur, maar niet echt lekker fris ofzo.buiten ligt veel vuil, dus daar wil ook nog wel eens een walm van langs komen.
zien... veel zandwegen, huizen, groot en klein, veeel zon nu! met soms een mega bui! RODE MIEREN! precies voor het hek van ons huis, die elke keer op slot moet, maar erg lastig gaat omdat je dan aangevallen wordt door een horde rode mieren.. en die weten te bijten.

ik zal maar weer even stoppen, volgende week meer info. Vanavond zitten we in paramaribo, het hele weekend, lekker de tourist uithangen en van het weekend genieten. ook alvast een tripje plannen want die verdienen wij met het harde werken hier zeker! Niks no span, tot nu toe denk ik dat het voor veel en hard werken wordt, met uiteraard hier en daar een siesta!!

Zo, dan weten jullie nu weer dat ik het heel goed naar mijn zin heb en al veel leuke mensen heb ontmoet met wie ik hier een leuke tijd zal doorbrengen.
Pap en mam ik kan ook niet wachten om het jullie allemaal te laten zien! je zult nog versteld staan :)

Heel veel liefs en tot mails! ( hoor ook graag hoe het met jullie gaat)


  • 09 Maart 2008 - 12:21

    Juud:

    Ola ladyzz!
    Dit is weer eens wat anders dan de stage op de bascul!:-) Wat fijn dat jullie al aan het integreren zijn met al die rode mieren, stinkende bananenbomen...Wat ontzettend gaaf als jullie je eigen clienten krijgen! Wij zijn hier allen super benieuwd naar alle psycho verhalen! Zal zooo anders zijn dan hier in Nederland!Ben benieuwd naar de pics! Have fun!
    Liefs Juud

  • 09 Maart 2008 - 20:53

    Remco:

    Hey chica! Wat gaaf, kunnen we lekker salsa dansen als je terug bent!!! Hahaha! Veel plezier! Kus

  • 10 Maart 2008 - 09:30

    Suzanneke:

    ouwe, plaats es wat foto's!!!

  • 11 Maart 2008 - 21:37

    Mariska:

    Heeey meis,
    Leuk om te lezen allemaal joh!! Je moet inderdaad wel snel foto's plaatsen,al ben ik ook errug goed in visualiseren! haha...

    Have funnnn!!

    Dikke kus! Mariska

  • 11 Maart 2008 - 22:16

    Truce:

    Hoi Lidewij,

    vond gelukkig weer je site. Kon hem eerst niet meer krijgen. Leuk verslag van al die beesten en die luchtjes. Ik ben dol op reisverhalen.
    Dit wordt een kort berichtje, want ik moet nodig slapen. Het is hier nogal hectisch thuis en we weten nooit wat de volgende dag brengt.

    Liefs van Lex en truce en de rest.

  • 15 Maart 2008 - 16:01

    Marcelle:

    Li in de weii, het klinkt allemaal zeer goed, zet je nog even over de beesten en geuren heen....en geniet! Nog gefeliciteerd trouwens, oud bokkie ;-)
    Mis je 't pakhuis al...daar een al een vergelijkbaar eetcafé gevonden? Ik ga nu mn spulletjes pakken en pepersteaks serveren ;-) KUS

  • 20 Maart 2008 - 17:44

    Arjan:

    Heee Lied! gewoon een stuk vlees naar die honden toesmijten, zijn ze de rest van het verblijf je beschermheren! Vette verhalen allemaal...hoe was Paramaribo?

    Arjan

  • 24 Maart 2008 - 11:03

    Yori:

    He Lied,

    Leuk om te lezen hoor! Mooi dat je het naar je zin hebt! Hoe was Paramaribo? Hier gaat alles goed. Deze week tentamentje en volgende week op wintersport. Heel veel plezier verder en ik zal je site in de gaten houden!
    x Yori

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Nieuw Nickerie

Lidewij

Actief sinds 19 Feb. 2008
Verslag gelezen: 98
Totaal aantal bezoekers 10929

Voorgaande reizen:

23 Februari 2008 - 02 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: