update : blanche marie avontuur - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lidewij Berg - WaarBenJij.nu update : blanche marie avontuur - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lidewij Berg - WaarBenJij.nu

update : blanche marie avontuur

Door: Lidewij

Blijf op de hoogte en volg Lidewij

05 Mei 2008 | Suriname, Paramaribo

Lieve allemaal, een paar weken even niet zoveel van me laten horen, beetje druk geweest de afgelopen weken.
Zo ben ik twee weken geleden op trip geweest naar het binnenland. We zijn op vrijdag vertrokken vanuit Nickerie, op weg naar Apura, een indianendorp waar de jongeren van het internaat waar ik werkzaam ben vandaan komen, dus erg leuk om daar een keer een kijkje te kunnen nemen. de reis er naartoe is per bootje, wij hadden een snelle boot, we hebben ongeveer vier uur gevaren, maar er zijn ook boten die er meer dan twaalf uur over doen!!
tijdens de reis zijn we ook even gestopt bij Guyana, bij een klein plaatsje Oreala, kan dus in ieder geval zeggen dat ik in Guyana ben geweest, wel geinig, ze spreken daar nog engels, het is een britse kolonie geweest. die middag hebben we gezwommen in de rivier, en zijn we dus uiteindelijk door gevaren naar Apura, waar we een nachtje hebben geslapen. s avonds zijn we het dorpje in gegaan, hebben bij de plaatselijke kroeg wat djogo's( grote flessen parbo bier) soldaat gemaakt. We waren met zn tienen, allemaal bakra's die elkaar uit nickerie kennen dus het was een hele gezellige boel.
De volgende dag hebben we nog wat van Apura gezien, en zijn daarna door gegaan op weg naar de Blanche marie. Hiervoor moesten we weer ongeveer 4 uur reizen , dit keer in de pickup wagen, over de bauxietwegen, wat een hoop gehobbel betekent. wel een mooie tocht, met als laatste stuk een weg door de bush.
Bij Blanche Marie hebben we de watervallen bekeken, waren heel mooi, het had de week ervoor flink geregend dus ze waren goed gevuld! het nachtje bij Blanche Marie was wel wat spannend, er leven veel vleermuizen, ook in de hutjes! ondanks dat ik veilig onder mijn netje lag, waren de fladderende geluiden, en het gepiep erg spannend midden in de nacht! we hadden elkaar flink bang lopen maken voor vleermuizen, aangezien er een kans bestaat dat zij hondsdolheid met zich mee dragen.. maar de volgende dag leefden we allemaal nog! en konden we hup, de laadbak weer in, want we moesten alweer richting huis. weer dezelfde tocht terug gemaakt, tussen het bukken voor de lianen en takken door onderweg nog aapjes in de bomen gezien en andere mooie dieren en planten, het was echt genieten ( ondanks het stuiteren op de harde houte bankjes - lees plankjes- . we hebben ook echt mazzel met het weer gehad, kortom.. echt genieten! wel helemaal kapot van de reis toen we terug waren, maar het was zeker de moeite waard.
deze week was ik donderdag ook vrij, dag van de arbeid, dus heb dit weeekend weer lekker bij kunnen komen. dit weekend dan ook niet zoveel bijzonders gedaan, beetje rond gefietst door nickerie zelf, was nog nooit verder gekomen dan de gebruikelijke weg die ik elke dag fiets.
over twee weken gaan kim en ik samen naar Galibi. Nou, ik hou er maar weer even mee op, moet eigenlijk aan het onderzoek, maar mijn computer is nog steeds stuk, dus ik kan niet zoveel doen, werkt erg frustrerend want ik loop met vanalles achter, ook in mijn verslaglegging van mijn werk!!
ik zal toegeven dat ik jullie een klein beetje begin te missen! heel veel liefs en een brasa van mij!

  • 06 Mei 2008 - 08:59

    Debby :

    Liedje! Wat geweldig om al je verhalen te lezen...en heel herkenbaar uiteraard. Zo te lezen geniet je volop...blijf dat vooral lekker doen. Deze ervaring vergeet je nooit meer.
    Bosi & brasa van die andere bakra

  • 09 Mei 2008 - 15:09

    Air-J:

    Ik ben jaloers. Gaat alles ook relaxed met je onderzoek? veel plezier nog!

  • 16 Mei 2008 - 12:42

    Truce:

    Hoi Lidewij,

    Wat stralen jullie veel plezier uit en wat een avonturen beleef je. Wij ook, alleen anders.
    Wij hebben dagen stralend weer gehad en daar vol op van genoten. Eerst samen, later met de kids. Van dat extra mailtje komt nog steeds niets terecht. Er gebeuren hier elke dag ook veel dingen. Maar je houdt het tegoed. Nog een paar weken, voordat je je ouders kunt omhelsen. Heel veel liefs van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Lidewij

Actief sinds 19 Feb. 2008
Verslag gelezen: 103
Totaal aantal bezoekers 10924

Voorgaande reizen:

23 Februari 2008 - 02 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: